Nastavení vstupního směrování
Ve vstupním směrování se obsluhují všechny příchozí hovory ze SIP nebo DAHDI trunků, které jsou přiřazeny ve vstupních směrováních. Dále se mohou dle těchto pravidel řídit i hovory uskutečnené z poboček ústředny. Postačí, aby mělo telefonní číslo příznak, že je globální. Díky tomu se ústředna nejprve počas odchozího hovoru z linky podívá do všech vstupních směrování a vyhledá volané číslo. Pokud ho nalezne, tak se hovor řídí aplikacemi, které jsou nastaveny v pravidlách volaného čísla.
Obsah
Vytvoření SIP trunku
Vytvoříme si SIP trunk.
Vytvoření vstupního směrování
Následně si vytvoříme vstupní směrování, do kterého přiřadíme nový SIP trunk.
Otevřeme si vytvořené vstupní směrování kliknutím na + vedle názvu směrování. A následně na záložku SIP kanály.
Klikneme na tlačítko Nový záznam a pak na Přiřadit SIP kanál.
V seznamu vybereme náš volný SIP kanál.
Tímto jsme vytvořili nový SIP trunk a přiřadili ho do vstupního směrování. Aby bylo možné přijímat hovory, je nutné nastavit ještě pravidla vo vstupním směrování. Pokud budete chtít směrovat hovory do SIP trunku, pak je nutné nastavit pravidla ve Výstupním směrování.
Vytvoření a přiřazení číslovacího plánu
V hlavní nabídce Linky si vytvoříme nový číselný plán. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky. V rámci jednoho plánu si můžou linky volat zkrácenou volbou, tzv. interními číslami. Ústředna podporuje neomezený počet číslovacích plánů, které můžou používat stejné interní čísla.
Klikneme na tlačítko Přidat a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti.
Ve Vstupním směrování klikneme na záložku Vlastnosti a pak na podzáložku Číslovací plán. Následně na tlačítko Nový záznam.
Ze seznamu vybereme náš číslovací plán
Tímto jsme docílili toho, že příchozí hovory z přiřazeného SIP trunku budou směrovány do přiřazeného číslovacího plánu. Pokud bude v lince nastavené veřejné telefonní číslo, tak se příchozí hovor nasměruje přímo na danou linku.
Pokud si přejete příchozí hovor zpracovat jiným způsobem (IVR, přehrát hlášku atd...), pak je nutné nastavit pravidla Vstupního směrování v záložce Telefonní čísla.
Pravidla vstupního směrování
V případě, že je nutné zpracovat hovor nějakým jiným způsobem, než přímým spojením na linku, klikneme na záložku *Telefonní čísla* a tam si vytvoříme pravidlo s daným telefonním číslem.
Na tomto čísle pak vytvoříme "program" z dostupných aplikací. Příchozí hovor pak bude zpracován krok po kroku dle nastavených aplikací.
V našem vzorovém příkladě se příchozí hovor ze SIP trunku na číslo 211221270 zpracuje tak, že se nejprve bude přehrávat 2 vteřiny vyzváněcí tón, pak se přehrá uvítací hláška a po jejím přehrání se zavolají linky, které jsou nastaveny v aplikaci Volat linky. V případě, že jsou linky obsazeny, nebo hovor nezvedají, pak se příchozí hovor ukončí aplikací Zavěsit.
Zpátky