Asterisk manažér
Asterisk manažér je rozhraní, které slouží pro připojení monitorovacích a konfiguračních nástrojů třetích stran. Rozhraní umožňuje připojení do ústředny např. pomocí telnetu, php aplikacemi, C++ aplikacemi, Perl aplikacemi, Java aplikacemi a jinými. Pomocí API se dá získat aktuální výpis hovorů, inicializovat nový hovor, monitorovat stav ústředny atd.
Více informací naleznete na:
https://wiki.asterisk.org/wiki/pages/viewpage.action?pageId=4817239
Vytvoření, úprava a zrušení API uživatele
Nového uživatele vytvoříte kliknutím na tlačidlo Nový záznam, které se nachází v horní nástrojové liště. Úpravu pak kliknutím na tlačidlo Upravit. Pokud si přejete uživatele zrušit, klikněte na tlačidlo vymazat. Úpravu a zrušení můžete provést taky kliknutím pravým tlačídlem myši na vybraného uživatele.
Vlastnosti
- Uživatelské jméno - přihlašovací jméno API účtu.
- Heslo - přihlašovací heslo.
- Povolené IP - zápis 0.0.0.0/0.0.0.0 znamená všechny sítě (adresní rozsah/maska sítě). Více adres oddělte stredníkem, nebo čárkou.
- Zakázané IP - zápis 0.0.0.0/0.0.0.0 znamená všechny sítě (adresní rozsah/maska sítě). Více adres oddělte stredníkem, nebo čárkou.
- Write timeout - minimální časový interval, v kterém jsou odesílány a přijímány požadavky a informace do a z ústředny.
- Systém - podává informace o systému a umožňuje spustit příkazy k reloadu, restartu nebo vypnutí ústředny.
- Originate - oprávnění k vytvoření nového hovoru.
- Call - informace o hovorech s možností nastavit různé informace do probíhajícího hovoru.
- Log - logovací informace.
- Verbose - detailnejší informace.
- Command - oprávnění ke spuštení Asterisk CLI příkazu.
- Agent - informace o frontách a agentech, oprávnění k manipulaci s agentami ve frontách.
- User - oprávnění pro příjem nebo zasílání UserEvent zpráv.
- Poznámka - informační text.
Zpátky