Vstupní směrování

Vstupní směrování

Ve vstupním směrování se obsluhují všechny příchozí hovory ze SIP trunků, které jsou přiřazeny ve vstupních směrováních. Dále se mohou dle těchto pravidel řídit i hovory uskutečnené z poboček ústředny. Postačí, aby mělo telefonní číslo příznak, že je globální. Díky tomu se ústředna nejprve počas odchozího hovoru z linky podívá do všech vstupních směrování a vyhledá volané číslo. Pokud ho nalezne, tak se hovor řídí aplikacemi, které jsou nastaveny v pravidlách volaného čísla.

Vstupní směrování

Vytvoření, úprava a zrušení vstupního směrování

Nové vstupní směrování vytvoříte kliknutím na tlačidlo Nový záznam, které se nachází v horní nástrojové liště. Úpravu pak kliknutím na tlačidlo Upravit. Pokud si přejete směrování zrušit, klikněte na tlačidlo vymazat. Úpravu a zrušení můžete provést taky kliknutím pravým tlačídlem myši na vybrané směrování.

Nabídka

Úprava


Sekce vstupního směrování

Každé směrování obsahuje tři hlavní sekce, které jsou rozděleny do jednotlivých záložek.

Sekce

Telefonní čísla

Zde se definují jednotlivá telefonní čísla, případně celé číselné bloky.


Telefonní čísla


Vytvoření, úpravu nebo odstranění telefonního čísla nebo číselného bloku vykonáte kliknutím na tlačidlá Nové číslo, Upravit nebo Vymazat. Úpravu nebo odstranění vykonáte také kliknutím pravým tlačidlem myši na vybrané číslo.


Vlastnosti telefonní čísla


Číslo - zde se definuje telefonní číslo, nebo číselný blok.


Příklady:

  • Celé číslo: 800123456 - zápis reprezentuje jedno číslo 800123456.
  • Blok čísel: _6X. - zápis reprezentuje minimálně trojmístné čísla, které začínají číslicou 6.
  • Blok čísel: _5[48]X - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla, která začínají 54 a 58. To znamená bloky čísel od 540 do 549 a od 580 do 589.
  • Blok čísel: _50[1-5] - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla od 501 do 505.
  • Blok čísel: _50[1278] - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla a to 501, 502, 507 a 508.


Příklady s rozlišením čísla volajícího:

  • Celé číslo: 800123456/600987789 - na toto pravidlo bude hovor nasměrován v případě, že volající bude mít číslo 600987789 a bude volat na 800123456.
  • Celé číslo / blok čísel: 800123456/_[67]! - pokud bude volající volat z čísla začínající 6 nebo 7 na číslo 800123456.
  • Blok čísel / blok čísel: _2XX/_[2345]! - pokud bude voljící volaz z čísla začínající 2, 3, 4 nebo 5 na trojmístné číslo začínající 2.


Rozlišovaní čísel je vhodné pokud chcete rozdělit volajících dle regionu, z kterého volají a následně například spojit s operátorem na pobočke, která sídlí nejblíže k volajícímu. Případně volajícím z různých regionů můžete přehrát různé hlášky.


Zástupní znaky:

  • „X“: je libovolné číslo od 0 do 9.
    • Zápis _4X - jsou všechna dvoumístní čísla začínající 4. To znamená od 40 do 49.
  • „Z“: je libovolné číslo od 1 do 9.
    • Zápis _4Z - jsou dvoumístní čísla začínající 41. To znamená od 41 do 49.
  • „N“: je libovolné číslo od 2 do 9.
    • Zápis _4N - jsou dvoumístní čísla začínající 42. To znamená od 42 do 49.
  • „.“: reprezentuje všechna zbývající čísla kromé těch, které jsou uvedeny před znakem „.“.
    • Zápis _4. - jsou všechna čísla začínající číslicou 4, kromě čtyřky samotné.
  • „!“: představuje nula až nekonečný počet číslic.
    • Zápis _4! - jsou všecha čísla začínající číslicou 4 včetně čtyřky samotné.


Upozornění: nepoužívejte kombinaci „_.“, která zahrnuje speciální extenze s (start), i (invalid), h (hangup). V tomto případě by mohlo dojít k nedefinovanému chování ústředny. Nejvhodnejší způsob definice všech čísel je „_X.“ nebo „_X!“


Speciální čísla

  • „s“ - start: je vykonána u příchozích hovorů z kanálů, na kterých je nastavena OVERLAP volba čísla, připadně ako startovací „číslo“ pro IVR volbu.
  • „t“ - timeout: pravidla v tomto „čísle“ se spustí ve chvíli, kdy končí poslední aplikace a není určeno, jak se má dále postupovat, jinak řečeno, není definován další krok. V tento moment se čeká na zásah od uživatele (např. zadání příkazu přes číslo) a nezadá-li

uživatel po předem nastavené maximální době alespoň jedno číslo, spustí se právě aplikace v speciálním čísle „t“. Pokud uživatel zadá DTMF volbou číslo, hovor pokračuje na zadaném čísle (např. po stisknutí 5 nebo navolení dalšího čísla jako čísla pobočky apod.). Doba po kterou ústředna čeká se nastavuje v aplikaci Response Timeout.

  • „i“ - invalid: pravidla v tomto „čísle“ jsou vykonána tehdy, pokud nedojde ke shodě se žádnoým jiným číslem v stejném vstupním směrování.
  • „f“ - fax: sem vstoupí hovor v momentě, kdy ústředna během vykonávaní libovolné aplikace detekuje faxový tón (což je možné jedině, když je příchozí hovor vyzvednutý ústřednou). Není-li toto specialní číslo „f“ definováno, detekce faxu není aktivní. Tato funkce platí pouze pro kanály ISDN30 a ISDN2
  • „h“ - hangup: aplikace jsou spuštěny po ukončení hovoru ze strany ústředny. Umožní např. přehrání hlášky volajícímu (Děkujeme za zavolání …).


Číslo můžete pojmenovat i vlastním názvem např. nabidka1, nabidka2, obchod, technici atd a na tyto „čísla“ se pak budete odkazovat jednotlivými aplikacemi, které jsou popsány na konci tohoto dokumentu.



Vlastnosti

Přepisy, přiřazeni dialplánu


Přiřazené kanály

Zde se přiřazují kanály, ze kterých chceme obsloužit příchozí hovory. Všechny příchozí hovory po přiřazených kanálech budou obslouženy na základě pravidel v telefonních číslach, nebo budou okamžitě nasměrovány do přiřazených číslovacích plánů.


Aplikace



Zpátky

logo

Praha // Plzeňská 207
SLEDUJTE NOVINKY!
SPOJTE SE S NÁMI.

Plzeňská 207
150 00 Praha 5
Česká Republika

IČ: 015 95 512
DIČ: CZ01595512

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
tel: 211 221 270

© 2021 VoIPSUN s.r.o.
www.telefonni-ustredna.cz