(Založena nová stránka s textem „<span style="color: #00719a; font-size: 24px;">Výstupní směrování</span> =aVstupní směrování== Ve vstupním směrování se obsluhují všechny p…“)
 
(Vlastnosti pravidla)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
 
<span style="color: #00719a; font-size: 24px;">Výstupní směrování</span>
 
<span style="color: #00719a; font-size: 24px;">Výstupní směrování</span>
  
=aVstupní směrování==
+
==Výstupní směrování==
Ve vstupním směrování se obsluhují všechny příchozí hovory ze SIP trunků, které jsou přiřazeny ve vstupních směrováních. Dále se mohou dle těchto pravidel řídit i hovory uskutečnené z poboček ústředny. Postačí, aby mělo telefonní číslo příznak, že je globální. Díky tomu se ústředna nejprve počas odchozího hovoru z linky podívá do všech vstupních směrování a vyhledá volané číslo. Pokud ho nalezne, tak se hovor řídí aplikacemi, které jsou nastaveny v pravidlách volaného čísla.  
+
Výstupní směrování se používá k zabezpečení odchozího hovoru z ústředny do odchozích kanálů. Výstupní směrování se dělí na tabulky pravidel a skupiny tabulek. Tabulka pravidel obsahuje seznam extenzí, které určují, do jakého kanálu se dané číslo směruje. Výstupní směrování se přiřazuje linkám v jejích nastavení a v rúzných aplikacích vstupního směrování.
  
[[Image:Routing_in_01.png|Vstupní směrování]]
+
[[Image:Routing_out_01.png|Výstupní směrování]]
  
===aaVytvoření, úprava a zrušení vstupního směrování===
+
===Vytvoření, úprava a zrušení výstupního směrování===
Nové vstupní směrování vytvoříte kliknutím na tlačidlo Nový záznam, které se nachází v horní nástrojové liště. Úpravu pak kliknutím na tlačidlo Upravit. Pokud si přejete směrování zrušit, klikněte na tlačidlo vymazat. Úpravu a zrušení můžete provést taky kliknutím pravým tlačídlem myši na vybrané směrování.
+
Nové výstupní směrování vytvoříte kliknutím na tlačidlo Nový záznam, které se nachází v horní nástrojové liště. Úpravu pak kliknutím na tlačidlo Upravit. Pokud si přejete směrování zrušit, klikněte na tlačidlo vymazat. Úpravu a zrušení můžete provést taky kliknutím pravým tlačídlem myši na vybrané směrování.
  
[[Image:Routing_in_02.png|Nabídka]]
+
[[Image:Routing_out_02.png|Nabídka]]
  
[[Image:Routing_in_03.png|Úprava]]  
+
[[Image:Routing_out_03.png|Úprava]]  
  
  
===aSekce vstupního směrování===
+
==Seznam pravidel výstupního směrování==
Každé směrování obsahuje tři hlavní sekce, které jsou rozděleny do jednotlivých záložek.
+
Po rozliknutí vybraného výstupního směrování, se zobrazí seznam pravidel, na kterých základě je obsloužen vedený hovor.
  
[[Image:Routing_in_04.png|Sekce]]  
+
[[Image:Routing_out_04.png|Seznam pravidel]]  
  
====aTelefonní čísla====
+
===Vytvoření, úprava a zrušení pravidla===
Zde se definují jednotlivá telefonní čísla, případně celé číselné bloky. Hovor se pak v každém čísle řídí dle přiřazených aplikací, které jsou spouštěny dle nastaveného pořadí. Aplikace jsou popsány v další části tohoto dokumentu.
+
Vytvoření, úpravu nebo odstranění pravidla vykonáte kliknutím na tlačidlá Nový záznam, Upravit nebo Vymazat. Úpravu nebo odstranění vykonáte také kliknutím pravým tlačidlem myši na vybrané pravidlo.
  
  
 +
[[Image:Routing_in_05.png|Nabídka]]
  
[[Image:Routing_in_06.png|aTelefonní čísla]]
 
  
 +
===Vlastnosti pravidla===
 +
V pravidlách se defingují čísla stejným zápisem jako ve vstupním směrování. Ústředna pak nasměruje hovor do nejkonkrétnějšího pravidla ve vybraném výstupním směrovaní.
  
Vytvoření, úpravu nebo odstranění telefonního čísla nebo číselného bloku vykonáte kliknutím na tlačidlá Nové číslo, Upravit nebo Vymazat. Úpravu nebo odstranění vykonáte také kliknutím pravým tlačidlem myši na vybrané číslo.
+
Příklad:
  
 +
Mame dva pravidla s čísly _X. a _91X.
  
[[Image:Routing_in_05.png|aVlastnosti telefonní čísla]]
+
Pokud se bude volat číslo 910555444, bude hovor směrován přes pravidlo _91X. a všechny hovory na všechny ostatní čísla přes pravidlo _X.
  
  
 +
[[Image:Routing_out_06.png|Vlastnosti pravidla]]
  
'''Číslo''' - zde se definuje telefonní číslo, nebo číselný blok.
 
  
 +
*'''Číslo''' - zde se definuje telefonní číslo, nebo číselný blok.
 +
**Příklady:
 +
**Celé číslo: '''800123456''' - zápis reprezentuje jedno číslo 800123456.
 +
**Blok čísel: '''_6X.''' - zápis reprezentuje minimálně trojmístné čísla, které začínají číslicou 6.
 +
**Blok čísel: '''_5[48]X''' - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla, která začínají 54 a 58. To znamená bloky čísel od 540 do 549 a od 580 do 589.
 +
**Blok čísel: '''_50[1-5]''' - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla od 501 do 505.
 +
**Blok čísel: '''_50[1278]''' - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla a to 501, 502, 507 a 508.
  
Příklady:
+
**Příklady s rozlišením čísla volajícího:
 +
**Celé číslo: '''800123456/600987789''' - na toto pravidlo bude hovor nasměrován v případě, že volající bude mít číslo 600987789 a bude volat na 800123456.
 +
**Celé číslo / blok čísel: '''800123456/_[67]!''' - pokud bude volající volat z čísla začínající 6 nebo 7 na číslo 800123456.
 +
**Blok čísel / blok čísel: '''_2XX/_[2345]!''' - pokud bude voljící volaz z čísla začínající 2, 3, 4 nebo 5 na trojmístné číslo začínající 2.
 +
**Rozlišovaní čísel je vhodné pokud chcete rozdělit volajících dle regionu, z kterého volají a následně například spojit s operátorem na pobočke, která sídlí nejblíže k volajícímu. Případně volajícím z různých regionů můžete přehrát různé hlášky.
  
*Celé číslo: '''800123456''' - zápis reprezentuje jedno číslo 800123456.
+
**Zástupní znaky. Pokud definujete blok čísel pomocí některého zástupního znaku musíte vždy na začátek definice '''přidat podtržítko'''. Viz vzorové zápisy níže.
*Blok čísel: '''_6X.''' - zápis reprezentuje minimálně trojmístné čísla, které začínají číslicou 6.
+
**'''„X“''': je libovolné číslo od 0 do 9.
*Blok čísel: '''_5[48]X''' - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla, která začínají 54 a 58. To znamená bloky čísel od 540 do 549 a od 580 do 589.
+
*** Zápis '''_4X''' - jsou všechna dvoumístní čísla začínající 4. To znamená od 40 do 49.
*Blok čísel: '''_50[1-5]''' - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla od 501 do 505.
+
**'''„Z“''': je libovolné číslo od 1 do 9.
*Blok čísel: '''_50[1278]''' - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla a to 501, 502, 507 a 508.
+
*** Zápis '''_4Z''' - jsou dvoumístní čísla začínající 41. To znamená od 41 do 49.
 
+
**'''„N“''': je libovolné číslo od 2 do 9.
 
+
*** Zápis '''_4N''' - jsou dvoumístní čísla začínající 42. To znamená od 42 do 49.
Příklady s rozlišením čísla volajícího:
+
**'''„.“''': reprezentuje všechna zbývající čísla kromé těch, které jsou uvedeny před znakem „.“.
 
+
*** Zápis '''_4.''' - jsou všechna čísla začínající číslicou 4, kromě čtyřky samotné.
*Celé číslo: '''800123456/600987789''' - na toto pravidlo bude hovor nasměrován v případě, že volající bude mít číslo 600987789 a bude volat na 800123456.
+
**'''„!“''': představuje nula až nekonečný počet číslic.
*Celé číslo / blok čísel: '''800123456/_[67]!''' - pokud bude volající volat z čísla začínající 6 nebo 7 na číslo 800123456.
+
*** Zápis '''_4!''' - jsou všecha čísla začínající číslicou 4 včetně čtyřky samotné.
*Blok čísel / blok čísel: '''_2XX/_[2345]!''' - pokud bude voljící volaz z čísla začínající 2, 3, 4 nebo 5 na trojmístné číslo začínající 2.
+
**'''Upozornění''': nepoužívejte kombinaci '''„_.“''', která zahrnuje speciální extenze s (start), i (invalid), h (hangup). V tomto
 
+
 
+
Rozlišovaní čísel je vhodné pokud chcete rozdělit volajících dle regionu, z kterého volají a následně například spojit s operátorem na pobočke, která sídlí nejblíže k volajícímu. Případně volajícím z různých regionů můžete přehrát různé hlášky.
+
 
+
 
+
Zástupní znaky. Pokud definujete blok čísel pomocí některého zástupního znaku musíte vždy na začátek definice '''přidat podtržítko'''. Viz vzorové zápisy níže.
+
 
+
*'''„X“''': je libovolné číslo od 0 do 9.
+
** Zápis '''_4X''' - jsou všechna dvoumístní čísla začínající 4. To znamená od 40 do 49.
+
*'''„Z“''': je libovolné číslo od 1 do 9.
+
** Zápis '''_4Z''' - jsou dvoumístní čísla začínající 41. To znamená od 41 do 49.
+
*'''„N“''': je libovolné číslo od 2 do 9.
+
** Zápis '''_4N''' - jsou dvoumístní čísla začínající 42. To znamená od 42 do 49.
+
*'''„.“''': reprezentuje všechna zbývající čísla kromé těch, které jsou uvedeny před znakem „.“.
+
** Zápis '''_4.''' - jsou všechna čísla začínající číslicou 4, kromě čtyřky samotné.
+
*'''„!“''': představuje nula až nekonečný počet číslic.
+
** Zápis '''_4!''' - jsou všecha čísla začínající číslicou 4 včetně čtyřky samotné.
+
 
+
 
+
'''Upozornění''': nepoužívejte kombinaci '''„_.“''', která zahrnuje speciální extenze s (start), i (invalid), h (hangup). V tomto
+
 
případě by mohlo dojít k nedefinovanému chování ústředny. Nejvhodnejší způsob definice všech čísel je „_X.“ nebo „_X!“
 
případě by mohlo dojít k nedefinovanému chování ústředny. Nejvhodnejší způsob definice všech čísel je „_X.“ nebo „_X!“
  
 +
*Typ kanálu - volba typu kanálu. Na výběr jsou SIP trunk, skript, zákaz, DAHDI kanál nebo DAHDI svazek. Pokud zvolíte zákaz, volajícímu se přehraje hláska o zákaze volání na cílové číslo.
 +
*SIP kanál - v případě, že vyberete typ kanálu SIP, objeví se nabídka s výběrem SIP trunku.
 +
*Skript - v případě, že vyberete typ kanálu Skript, objeví se nabídka s výběrem skriptu.
 +
*DAHDI kanál - v případě, že vyberete DAHDI kanálu, objeví se nabídka s výběrem DAHDI kanálu.
 +
*DAHDI svazek - v případě, že vyberete typ DAHDI svazek, objeví se nabídka s výběrem DAHDI svazku.
 +
**Parametry pro skript - definice proměnných, kterých hodnota se přenese do skriptu. Více proměnných oddělte středníkem. Příklad: promennaA=60;promennaB=10;promennaC=${EXTEN}.
 +
*Limit hovorů - maximální počet souběžně vedených hovorů.
 +
*Délka zvonění - maximální délka vyzvánění ve vteřinách.
 +
*Maximální délka hovoru - omezení maximální délky vedeného hovoru ve vteřinách.
 +
*Záznam hovoru - zapne nahrávání hovoru.
 +
*Přefix před název souboru - prefix, který se objeví v názvu souboru. Příklad: prefix VoIPsun se ve výsledném názvu objeví následovně: OUT-VoIPsun-ČÍSLO_VOLAJÍCÍHO-ČÍSLO_VOLANÉHO-20150302-115033-4812843476.wav
 +
*Ponechat interní číslo - jako číslo volajícího se použije interní číslo linky, z které je hovor veden.
 +
*Odchozí číslo volajícího - výber jednoho ze čtyř možných čísel volajícího. Čísla se nastavují ve vlastnostech linky.
 +
*Vlastní číslo - pokud je vyplněno, použije se jako číslo volajícího právě vlastní číslo.
 +
*Odchozí přepis čísla - výber odchozí přepisovací tabulky, na základě které se přepíše číslo volaného.
 +
*Odstranit zleva - odstraní zadaný počet číslic ze začátku volaného čísla.
 +
*SIP diversion - u přesměrovaných hovorů aktivuje funkci SIP diversion, která zabezpečí předání původního čísla volajícího a čísla přesměrované linky. Tím umožní zobrazit na cílovem telefonu číslo skutečného volajícího a ne číslo přesměrovaného telefonu. Tuto funkci musí podporovat poskytovatel hlasových služeb.
 +
*Tarif - ceník, na základě kterého se bude účtovat hovor.
 +
*Záložní směr - pokud z nejakého důvodu zlyhá volání pres vybraný kanál a jsou nadefinovány záložné směry, pokusí se ústředna spojit hovor přes tyto zálohy.
  
  
'''Speciální čísla'''
+
[[Image:Routing_out_07.png|Záložní směr]]
*'''„s“''' - start: je vykonána u příchozích hovorů z kanálů, na kterých je nastavena OVERLAP volba čísla, připadně ako startovací „číslo“ pro IVR volbu.
+
*Typ kanálu - volba typu kanálu. Na výběr jsou SIP trunk, skript, zákaz, DAHDI kanál nebo DAHDI svazek. Pokud zvolíte zákaz, volajícímu se přehraje hláska o zákaze volání na cílové číslo.
*'''„t“''' - timeout: pravidla v tomto „čísle“ se spustí ve chvíli, kdy končí poslední aplikace a není určeno, jak se má dále postupovat, jinak řečeno, není definován další krok. V tento moment se čeká na zásah od uživatele (např. zadání příkazu přes číslo) a nezadá-li uživatel po předem nastavené maximální době alespoň jedno číslo, spustí se právě aplikace v speciálním čísle „t“. Pokud uživatel zadá DTMF volbou číslo, hovor pokračuje na zadaném čísle (např. po stisknutí 5 nebo navolení dalšího čísla jako čísla pobočky apod.). Doba po kterou ústředna čeká se nastavuje v aplikaci Response Timeout.
+
*SIP kanál - v případě, že vyberete typ kanálu SIP, objeví se nabídka s výběrem SIP trunku.
*'''„i“''' - invalid: pravidla v tomto „čísle“ jsou vykonána tehdy, pokud nedojde ke shodě se žádnoým jiným číslem v stejném vstupním směrování.
+
*Skript - v případě, že vyberete typ kanálu Skript, objeví se nabídka s výběrem skriptu.
*'''„f“''' - fax: sem vstoupí hovor v momentě, kdy ústředna během vykonávaní libovolné aplikace detekuje faxový tón (což je možné jedině, když je příchozí hovor vyzvednutý ústřednou). Není-li toto specialní číslo „f“ definováno, detekce faxu není aktivní. Tato funkce platí pouze pro kanály ISDN30 a ISDN2
+
*DAHDI kanál - v případě, že vyberete DAHDI kanálu, objeví se nabídka s výběrem DAHDI kanálu.
*'''„h“''' - hangup: aplikace jsou spuštěny po ukončení hovoru ze strany ústředny. Umožní např. přehrání hlášky volajícímu (Děkujeme za zavolání …).
+
*DAHDI svazek - v případě, že vyberete typ DAHDI svazek, objeví se nabídka s výběrem DAHDI svazku.
 
+
**Parametry pro skript - definice proměnných, kterých hodnota se přenese do skriptu. Více proměnných oddělte středníkem. Příklad: promennaA=60;promennaB=10;promennaC=${EXTEN}.  
 
+
*Limit hovorů - maximální počet souběžně vedených hovorů.
Číslo můžete pojmenovat i vlastním názvem např. nabidka1, nabidka2, obchod, technici atd a na tyto „čísla“ se pak budete odkazovat jednotlivými aplikacemi.
+
*Tarif - ceník, na základě kterého se bude účtovat hovor.
 
+
 
+
'''Globální?'''
+
 
+
Tuto volbu zapínejte pouze u celých čísel, u kterých nebudete používat zastupní znaky ani rozlišení čísla volajícího. Zapnutá volba znamená to, že jakmile se v ústředně objeví hovor na dané číslo, tak bude tento hovor okamžitě nasměrován do vstupního směrování na toto číslo a následně obsloužen dle vydefinovaných aplikací. Jinými slovy, pokud budeme mít u čísla 800123456 zapnutou tuto volbu a někdo z telefonní linky zavolá na toto číslo, tak hovor nebude směrován do výstupního směrování, ale přímo na číslo 800123456 ve vstupním směrování. To zabrání tomu, aby takýto hovor zbytečně opustil ústřednu a následně se vrátil po trunku od poskytovatela hlasových služeb. Pokud by byla volba vypnuta, tak jak bylo spomenuto - hovor by ústřednu opustil přes k lince přiřazené výstupní směrováni k poskytovateli. Ten by následně zjistil, že číslo má být terminováno v ústředně zákazníka a tak by hovor vrátil zpátky k zákazníkovi. Hovor by teda po trunku dorazil zpátky do vstupního směrování, kde by byl obsloužen příslušnými aplikacemi.
+
 
+
 
+
[[Image:Routing_in_07.png|aGlobální volba]]
+

Aktuální verze z 19. 10. 2017, 12:03

Výstupní směrování

Výstupní směrování

Výstupní směrování se používá k zabezpečení odchozího hovoru z ústředny do odchozích kanálů. Výstupní směrování se dělí na tabulky pravidel a skupiny tabulek. Tabulka pravidel obsahuje seznam extenzí, které určují, do jakého kanálu se dané číslo směruje. Výstupní směrování se přiřazuje linkám v jejích nastavení a v rúzných aplikacích vstupního směrování.

Výstupní směrování

Vytvoření, úprava a zrušení výstupního směrování

Nové výstupní směrování vytvoříte kliknutím na tlačidlo Nový záznam, které se nachází v horní nástrojové liště. Úpravu pak kliknutím na tlačidlo Upravit. Pokud si přejete směrování zrušit, klikněte na tlačidlo vymazat. Úpravu a zrušení můžete provést taky kliknutím pravým tlačídlem myši na vybrané směrování.

Nabídka

Úprava


Seznam pravidel výstupního směrování

Po rozliknutí vybraného výstupního směrování, se zobrazí seznam pravidel, na kterých základě je obsloužen vedený hovor.

Seznam pravidel

Vytvoření, úprava a zrušení pravidla

Vytvoření, úpravu nebo odstranění pravidla vykonáte kliknutím na tlačidlá Nový záznam, Upravit nebo Vymazat. Úpravu nebo odstranění vykonáte také kliknutím pravým tlačidlem myši na vybrané pravidlo.


Nabídka


Vlastnosti pravidla

V pravidlách se defingují čísla stejným zápisem jako ve vstupním směrování. Ústředna pak nasměruje hovor do nejkonkrétnějšího pravidla ve vybraném výstupním směrovaní.

Příklad:

Mame dva pravidla s čísly _X. a _91X.

Pokud se bude volat číslo 910555444, bude hovor směrován přes pravidlo _91X. a všechny hovory na všechny ostatní čísla přes pravidlo _X.


Vlastnosti pravidla


  • Číslo - zde se definuje telefonní číslo, nebo číselný blok.
    • Příklady:
    • Celé číslo: 800123456 - zápis reprezentuje jedno číslo 800123456.
    • Blok čísel: _6X. - zápis reprezentuje minimálně trojmístné čísla, které začínají číslicou 6.
    • Blok čísel: _5[48]X - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla, která začínají 54 a 58. To znamená bloky čísel od 540 do 549 a od 580 do 589.
    • Blok čísel: _50[1-5] - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla od 501 do 505.
    • Blok čísel: _50[1278] - zápis reprezentuje pouze trojmístné čísla a to 501, 502, 507 a 508.
    • Příklady s rozlišením čísla volajícího:
    • Celé číslo: 800123456/600987789 - na toto pravidlo bude hovor nasměrován v případě, že volající bude mít číslo 600987789 a bude volat na 800123456.
    • Celé číslo / blok čísel: 800123456/_[67]! - pokud bude volající volat z čísla začínající 6 nebo 7 na číslo 800123456.
    • Blok čísel / blok čísel: _2XX/_[2345]! - pokud bude voljící volaz z čísla začínající 2, 3, 4 nebo 5 na trojmístné číslo začínající 2.
    • Rozlišovaní čísel je vhodné pokud chcete rozdělit volajících dle regionu, z kterého volají a následně například spojit s operátorem na pobočke, která sídlí nejblíže k volajícímu. Případně volajícím z různých regionů můžete přehrát různé hlášky.
    • Zástupní znaky. Pokud definujete blok čísel pomocí některého zástupního znaku musíte vždy na začátek definice přidat podtržítko. Viz vzorové zápisy níže.
    • „X“: je libovolné číslo od 0 do 9.
      • Zápis _4X - jsou všechna dvoumístní čísla začínající 4. To znamená od 40 do 49.
    • „Z“: je libovolné číslo od 1 do 9.
      • Zápis _4Z - jsou dvoumístní čísla začínající 41. To znamená od 41 do 49.
    • „N“: je libovolné číslo od 2 do 9.
      • Zápis _4N - jsou dvoumístní čísla začínající 42. To znamená od 42 do 49.
    • „.“: reprezentuje všechna zbývající čísla kromé těch, které jsou uvedeny před znakem „.“.
      • Zápis _4. - jsou všechna čísla začínající číslicou 4, kromě čtyřky samotné.
    • „!“: představuje nula až nekonečný počet číslic.
      • Zápis _4! - jsou všecha čísla začínající číslicou 4 včetně čtyřky samotné.
    • Upozornění: nepoužívejte kombinaci „_.“, která zahrnuje speciální extenze s (start), i (invalid), h (hangup). V tomto

případě by mohlo dojít k nedefinovanému chování ústředny. Nejvhodnejší způsob definice všech čísel je „_X.“ nebo „_X!“

  • Typ kanálu - volba typu kanálu. Na výběr jsou SIP trunk, skript, zákaz, DAHDI kanál nebo DAHDI svazek. Pokud zvolíte zákaz, volajícímu se přehraje hláska o zákaze volání na cílové číslo.
  • SIP kanál - v případě, že vyberete typ kanálu SIP, objeví se nabídka s výběrem SIP trunku.
  • Skript - v případě, že vyberete typ kanálu Skript, objeví se nabídka s výběrem skriptu.
  • DAHDI kanál - v případě, že vyberete DAHDI kanálu, objeví se nabídka s výběrem DAHDI kanálu.
  • DAHDI svazek - v případě, že vyberete typ DAHDI svazek, objeví se nabídka s výběrem DAHDI svazku.
    • Parametry pro skript - definice proměnných, kterých hodnota se přenese do skriptu. Více proměnných oddělte středníkem. Příklad: promennaA=60;promennaB=10;promennaC=${EXTEN}.
  • Limit hovorů - maximální počet souběžně vedených hovorů.
  • Délka zvonění - maximální délka vyzvánění ve vteřinách.
  • Maximální délka hovoru - omezení maximální délky vedeného hovoru ve vteřinách.
  • Záznam hovoru - zapne nahrávání hovoru.
  • Přefix před název souboru - prefix, který se objeví v názvu souboru. Příklad: prefix VoIPsun se ve výsledném názvu objeví následovně: OUT-VoIPsun-ČÍSLO_VOLAJÍCÍHO-ČÍSLO_VOLANÉHO-20150302-115033-4812843476.wav
  • Ponechat interní číslo - jako číslo volajícího se použije interní číslo linky, z které je hovor veden.
  • Odchozí číslo volajícího - výber jednoho ze čtyř možných čísel volajícího. Čísla se nastavují ve vlastnostech linky.
  • Vlastní číslo - pokud je vyplněno, použije se jako číslo volajícího právě vlastní číslo.
  • Odchozí přepis čísla - výber odchozí přepisovací tabulky, na základě které se přepíše číslo volaného.
  • Odstranit zleva - odstraní zadaný počet číslic ze začátku volaného čísla.
  • SIP diversion - u přesměrovaných hovorů aktivuje funkci SIP diversion, která zabezpečí předání původního čísla volajícího a čísla přesměrované linky. Tím umožní zobrazit na cílovem telefonu číslo skutečného volajícího a ne číslo přesměrovaného telefonu. Tuto funkci musí podporovat poskytovatel hlasových služeb.
  • Tarif - ceník, na základě kterého se bude účtovat hovor.
  • Záložní směr - pokud z nejakého důvodu zlyhá volání pres vybraný kanál a jsou nadefinovány záložné směry, pokusí se ústředna spojit hovor přes tyto zálohy.


Záložní směr

  • Typ kanálu - volba typu kanálu. Na výběr jsou SIP trunk, skript, zákaz, DAHDI kanál nebo DAHDI svazek. Pokud zvolíte zákaz, volajícímu se přehraje hláska o zákaze volání na cílové číslo.
  • SIP kanál - v případě, že vyberete typ kanálu SIP, objeví se nabídka s výběrem SIP trunku.
  • Skript - v případě, že vyberete typ kanálu Skript, objeví se nabídka s výběrem skriptu.
  • DAHDI kanál - v případě, že vyberete DAHDI kanálu, objeví se nabídka s výběrem DAHDI kanálu.
  • DAHDI svazek - v případě, že vyberete typ DAHDI svazek, objeví se nabídka s výběrem DAHDI svazku.
    • Parametry pro skript - definice proměnných, kterých hodnota se přenese do skriptu. Více proměnných oddělte středníkem. Příklad: promennaA=60;promennaB=10;promennaC=${EXTEN}.
  • Limit hovorů - maximální počet souběžně vedených hovorů.
  • Tarif - ceník, na základě kterého se bude účtovat hovor.


Zpátky

logo

Praha // Plzeňská 207
SLEDUJTE NOVINKY!
SPOJTE SE S NÁMI.

Plzeňská 207
150 00 Praha 5
Česká Republika

IČ: 015 95 512
DIČ: CZ01595512

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
tel: 211 221 270

© 2021 VoIPSUN s.r.o.
www.telefonni-ustredna.cz