(Založena nová stránka s textem „<span style="color: #00719a; font-size: 24px;">Nastavení linek</span> Ústředna používá rozdělění linek do číslovacích plánů, kterých může…“)
 
(Linkový kanál)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádka 4: Řádka 4:
  
  
==Vytvoření lin směrování==
+
==Vytvoření číslovacího plánu==
  
V nabídce '''Směrování''' - '''Výstupní směrování''' si po kliknutí na tlačítko '''Nový záznam''' vytvoříme Výstupní směrovaní.
 
  
[[Image:Pbx_vzor_012.png|800px|Vytvoření výstupního směrování]]
+
Pokud ješte nemáme číslovací plán, tak si ho vytvoříme v hlavní nabídce '''Linky'''. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky.  
  
  
==Směrovací pravidla==
+
[[Image:Pbx_vzor_006.png|800px|Linky]]
  
Po rozkliknutí nového výstupního směrování vytvoríme nové směrovaní pravidlo v záložce '''Pravidla''', tlačítko '''Nový záznam'''.
 
  
[[Image:Pbx_vzor_013.png|800px|Pravidlo _X.]]
+
Klikneme na tlačítko '''Přidat''' a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti.
  
V našem případě jsme použili všeobecný zápis _X., který znamená, že pravidlo bude platit pro všechny dvou a víceciferné telefonní čísla. Hovor se nasměruje do SIP trunku voipsun.
+
[[Image:Pbx_vzor_007.png|800px|Nový číslovací plán]]
  
  
[[Image:Pbx_vzor_014.png|800px|Pravidlo 00]]
+
==Vytvoření linky==
  
Konkrétnější zápis pravidla má přednost, proto naše pravidlo _00X. bude mít přednost pred pravidlem _X.  
+
Linka se skládá ze dvou částí. Ze samotné linky a linkového SIP kanálu. Nejprve si vytvoříme samotnou linku kliknutím na náš číslovací plán a pak na tlačítko '''Nový záznam''' v záložce '''Linky'''.  
  
V tomto případě jsme si do pravidla _00X. nastavili typ kanálu na Zákaz, což znamená, že pokud bude někdo volat číslo začínající 00, tak ústředna hovor ukončí.
 
  
 +
[[Image:Pbx_vzor_015.png|800px|Nová linka]]
  
Více informací naleznete v návodu v sekci [[Výstupní směrování]].
+
 
 +
==Linkový kanál==
 +
 
 +
Nové lince musíme vytvořit nový linkový SIP kanál. Údaje z linkového SIP kanálu se pak zadávají do VoIP zařízení (telefony, brány...). Rozklikneme si novou linku a pak v záložce '''Linkové kanály''' klikneme na tlačítko '''Nový záznam'''.
 +
 
 +
[[Image:Pbx_vzor_016.png|800px|Nová linka]]
 +
 
 +
 
 +
Vyplníme formulář a uložíme.
 +
 
 +
[[Image:Pbx_vzor_017.png|800px|Nová linka]]
 +
 
 +
 
 +
Tímto jsme vytvořili novou linku společně s linkový kanálem. Linka má interní číslo 100 a veřejné 211211100. Pokud tedy přijde do ústředny hovor na veřejné číslo, pak bude zvonit naše nová linka. Stejně tak bude zvonit, pokud bude volat někdo z jiné linky číslo 100. Za předpokladu, že tá volající linka bude ve stejném číslovacím plánu.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
Více informací naleznete v návodu v sekci [[Linky]].

Aktuální verze z 27. 8. 2021, 10:06

Nastavení linek

Ústředna používá rozdělění linek do číslovacích plánů, kterých může být neomezený počet. Pokud sdílí ústřednu několik společností, tak je možné nadefinovat stejné vnitřní číslovaní pro všechny firmy. V tom případě stačí vytvořit nový číslovací plán a každá firma může používat stejné interní čísla - např. linky od 100 do 110. V rámci číslovacího plánu si pak v společnosti budou moci volat pomocí zkrácených interních čísel.


Vytvoření číslovacího plánu

Pokud ješte nemáme číslovací plán, tak si ho vytvoříme v hlavní nabídce Linky. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky.


Linky


Klikneme na tlačítko Přidat a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti.

Nový číslovací plán


Vytvoření linky

Linka se skládá ze dvou částí. Ze samotné linky a linkového SIP kanálu. Nejprve si vytvoříme samotnou linku kliknutím na náš číslovací plán a pak na tlačítko Nový záznam v záložce Linky.


Nová linka


Linkový kanál

Nové lince musíme vytvořit nový linkový SIP kanál. Údaje z linkového SIP kanálu se pak zadávají do VoIP zařízení (telefony, brány...). Rozklikneme si novou linku a pak v záložce Linkové kanály klikneme na tlačítko Nový záznam.

Nová linka


Vyplníme formulář a uložíme.

Nová linka


Tímto jsme vytvořili novou linku společně s linkový kanálem. Linka má interní číslo 100 a veřejné 211211100. Pokud tedy přijde do ústředny hovor na veřejné číslo, pak bude zvonit naše nová linka. Stejně tak bude zvonit, pokud bude volat někdo z jiné linky číslo 100. Za předpokladu, že tá volající linka bude ve stejném číslovacím plánu.



Více informací naleznete v návodu v sekci Linky.



Zpátky

logo

Praha // Plzeňská 207
SLEDUJTE NOVINKY!
SPOJTE SE S NÁMI.

Plzeňská 207
150 00 Praha 5
Česká Republika

IČ: 015 95 512
DIČ: CZ01595512

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
tel: 211 221 270

© 2021 VoIPSUN s.r.o.
www.telefonni-ustredna.cz