(Založena nová stránka s textem „<span style="color: #00719a; font-size: 24px;">Nastavení linek</span> Ústředna používá rozdělění linek do číslovacích plánů, kterých může…“) |
(→Linkový kanál) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.) | |||
Řádka 4: | Řádka 4: | ||
− | ==Vytvoření | + | ==Vytvoření číslovacího plánu== |
− | |||
− | + | Pokud ješte nemáme číslovací plán, tak si ho vytvoříme v hlavní nabídce '''Linky'''. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky. | |
− | + | [[Image:Pbx_vzor_006.png|800px|Linky]] | |
− | |||
− | + | Klikneme na tlačítko '''Přidat''' a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti. | |
− | + | [[Image:Pbx_vzor_007.png|800px|Nový číslovací plán]] | |
− | + | ==Vytvoření linky== | |
− | + | Linka se skládá ze dvou částí. Ze samotné linky a linkového SIP kanálu. Nejprve si vytvoříme samotnou linku kliknutím na náš číslovací plán a pak na tlačítko '''Nový záznam''' v záložce '''Linky'''. | |
− | |||
+ | [[Image:Pbx_vzor_015.png|800px|Nová linka]] | ||
− | Více informací naleznete v návodu v sekci [[ | + | |
+ | ==Linkový kanál== | ||
+ | |||
+ | Nové lince musíme vytvořit nový linkový SIP kanál. Údaje z linkového SIP kanálu se pak zadávají do VoIP zařízení (telefony, brány...). Rozklikneme si novou linku a pak v záložce '''Linkové kanály''' klikneme na tlačítko '''Nový záznam'''. | ||
+ | |||
+ | [[Image:Pbx_vzor_016.png|800px|Nová linka]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Vyplníme formulář a uložíme. | ||
+ | |||
+ | [[Image:Pbx_vzor_017.png|800px|Nová linka]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Tímto jsme vytvořili novou linku společně s linkový kanálem. Linka má interní číslo 100 a veřejné 211211100. Pokud tedy přijde do ústředny hovor na veřejné číslo, pak bude zvonit naše nová linka. Stejně tak bude zvonit, pokud bude volat někdo z jiné linky číslo 100. Za předpokladu, že tá volající linka bude ve stejném číslovacím plánu. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Více informací naleznete v návodu v sekci [[Linky]]. |
Aktuální verze z 27. 8. 2021, 10:06
Nastavení linek
Ústředna používá rozdělění linek do číslovacích plánů, kterých může být neomezený počet. Pokud sdílí ústřednu několik společností, tak je možné nadefinovat stejné vnitřní číslovaní pro všechny firmy. V tom případě stačí vytvořit nový číslovací plán a každá firma může používat stejné interní čísla - např. linky od 100 do 110. V rámci číslovacího plánu si pak v společnosti budou moci volat pomocí zkrácených interních čísel.
Vytvoření číslovacího plánu
Pokud ješte nemáme číslovací plán, tak si ho vytvoříme v hlavní nabídce Linky. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky.
Klikneme na tlačítko Přidat a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti.
Vytvoření linky
Linka se skládá ze dvou částí. Ze samotné linky a linkového SIP kanálu. Nejprve si vytvoříme samotnou linku kliknutím na náš číslovací plán a pak na tlačítko Nový záznam v záložce Linky.
Linkový kanál
Nové lince musíme vytvořit nový linkový SIP kanál. Údaje z linkového SIP kanálu se pak zadávají do VoIP zařízení (telefony, brány...). Rozklikneme si novou linku a pak v záložce Linkové kanály klikneme na tlačítko Nový záznam.
Vyplníme formulář a uložíme.
Tímto jsme vytvořili novou linku společně s linkový kanálem. Linka má interní číslo 100 a veřejné 211211100. Pokud tedy přijde do ústředny hovor na veřejné číslo, pak bude zvonit naše nová linka. Stejně tak bude zvonit, pokud bude volat někdo z jiné linky číslo 100. Za předpokladu, že tá volající linka bude ve stejném číslovacím plánu.
Více informací naleznete v návodu v sekci Linky.
Zpátky