← Směrování Z následujícího důvodu nemáte oprávnění upravit tuto stránku: Požadovanou činnost smějí provádět jen uživatelé ve skupině Uživatelé. Můžete si prohlédnout a zkopírovat zdrojový kód této stránky: <span style="color: #00719a; font-size: 24px;">Směrování</span> Ve směrování se definují pravidla pro příchozí, nebo odchozí hovory, přepis čísel na výstupu z ústředny, přepínač a kanál typu skript. [[Vstupní směrování]] Ve vstupním směrování se obsluhují všechny příchozí hovory ze SIP trunků, které jsou přiřazeny ve vstupních směrováních. Dále se mohou dle těchto pravidel řídit i hovory uskutečnené z poboček ústředny. Postačí, aby mělo telefonní číslo příznak, že je <i>globální</i>. Díky tomu se ústředna nejprve počas odchozího hovoru z linky podívá do všech vstupních směrování a vyhledá volané číslo. Pokud ho nalezne, tak se hovor řídí aplikacemi, které jsou nastaveny v pravidlách volaného čísla. [[Výstupní směrování]] Ve výstupním směrování se nastavují pravidla pro všechny odchozí hovory. Ve většině případů se bude jednat o hovory směrem k poskytovateli hlasových služeb, případně o příčku mezi VoIP ústřednami, nebo VoIP bránou. [[Výstupní přepis]] Zde se definují pravidla pro přepis čísla. Tyto pravidla se pak přiřazují do pravidel výstupního směrování. [[Přepínač]] Pomocí přepínače se ústředna může pohodlně přepínat např. mezi denním a nočním režimem. [[Kanál typu SKRIPT]] Pokud jste znalí v skriptování Asterisku, můžete si vytvořit vlastní kontexty dialplánu s vlastními pravidly. Do takto vytvořeného dialplánu se hovor nasměruje buď ve vstupním směrování pomocí speciální aplikace, nebo ve výstupním směrování. Návrat na stránku „Směrování“. Zpátky