Nastavení linek
Ústředna používá rozdělění linek do číslovacích plánů, kterých může být neomezený počet. Pokud sdílí ústřednu několik společností, tak je možné nadefinovat stejné vnitřní číslovaní pro všechny firmy. V tom případě stačí vytvořit nový číslovací plán a každá firma může používat stejné interní čísla - např. linky od 100 do 110. V rámci číslovacího plánu si pak v společnosti budou moci volat pomocí zkrácených interních čísel.
Vytvoření číslovacího plánu
Pokud ješte nemáme číslovací plán, tak si ho vytvoříme v hlavní nabídce Linky. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky.
Klikneme na tlačítko Přidat a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti.
Vytvoření linky
Linka se skládá ze dvou částí. Ze samotné linky a linkového SIP kanálu. Nejprve si vytvoříme samotnou linku kliknutím na náš číslovací plán a pak na tlačítko Nový záznam v záložce Linky.
Linkový kanál
Nové lince musíme vytvořit nový linkový SIP kanál. Údaje z linkového SIP kanálu se pak zadávají do VoIP zařízení (telefony, brány...). Rozklikneme si novou linku a pak v záložce Linkové kanály klikneme na tlačítko Nový záznam.
Vyplníme formulář a uložíme.
Tímto jsme vytvořili novou linku společně s linkový kanálem. Linka má interní číslo 100 a veřejné 211211100. Pokud tedy přijde do ústředny hovor na veřejné číslo, pak bude zvonit naše nová linka. Stejně tak bude zvonit, pokud bude volat někdo z jiné linky číslo 100. Za předpokladu, že tá volající linka bude ve stejném číslovacím plánu.
Více informací naleznete v návodu v sekci Linky.
Zpátky